Moderní operativa a fyziotrénink krční a bederní páteře

MUDr. Slavomír Žídek, FN Plzeň
Určeno pro:fyzioterapeuty, lékaře, trenéry
Kredity UNIFY:8
Poznámka:Po uhrazení platby Vám přijde potvrzovací email o zařazení do kurzu, prosím, kontrolujte i spam a hromadnou poštu.

V teoretické části (pátek dopoledne) přednese MUDr. Slavomír Žídek z neurochir.odd. FN Plzeň, současné možnosti neurochirurgické léčby poranění a degenerace krční páteře Cp, bederní páteře Lp, druhy míšních operací, modality páteřních stabilizačních výkonů a implantace funkčních náhrad meziobratlových plotének:

•     dekompresně-stabilizační operace a mikrochirurgické techniky u výhřezů meziobratlových plotének Cp a Lp
•     fúze Cp a Lp s využitím moderních implantátů - “non fusion” techniky, zadní dynamické stabilizační systémy, semirigidní interspinózní stabilizační systémy
•     vertebroplastika resp. kyfoplastika u patologických zlomenin obratlových těl Cp a Lp
•     neurochirurgické řešení spondylolistéz
•     neurochirurgické řešení stenóz páteřního kanálu

Dále budeme probírat základní mechanismy vzniku bolestí krční a bederní páteře, zajímavé kazuistiky, zkušenosti s pooperačním vývojem a doporučení pooperačních režimových opatření.

Praktická část (pátek odpoledne, sobota):

•     typická neurologická symptomatologie při útlaku kořenů krční a bederní páteře (S. Žídek)
•     základní diagnostika a neurologické vyšetření po úrazu/při bolestech Cp a Lp (S.Žídek)
•     jednoduché funkční vyšetření krční a bederní páteře
•     aktivní stabilizace a funkční trénink při bolestech/po operaci krční/bederní páteře
Přihlášky uzavřeny!
Moderní operativa a fyziotrénink krční a bederní páteře