Moderní operativa a fyzioterapie ramenního a kolenního kloubu

Datum konání:27. - 28. 08. 2021
Místo konání:fyzio P, Klatovy
Začátek-konec:čt 9.00 - 16.30, pá 9.00 - 16.30

Školitel:PhDr. Petra Vondrašová, Ph.D. , fyzio P
 MUDr. Marek Reichl, Privamed a.s. Plzeň
Určeno pro:fyzioterapeuty, lékaře, trenéry
Akce:ři současné přihlášce na workshop Moderní operativa a fyzioterapie kolenního kloubu - SLEVA 350,- Kč ze součtu kurzovného. Platbu proveďte jednu s VS kódů všech akcí a částkou po odečtu slevy.
Kredity UNIFY:4

V teoretické části přednese MUDr. Marek Reichl, vedoucí lékař Centra jednodenní chirurgie a ortopedie Městské nemocnice Privamed a.s. v Plzni, nejnovější trendy ošetření měkkotkáňového poranění a chronických bolestí ramenního kloubu (RK):

• impingement syndrom (subakromiální, korakoidální);
  • nestabilita RK - habituální vs. poúrazová;
  • poranění RK kostní, poranění vazivové, labrální;
  • postižení tzv. rotátorové manžety.

Teoretické podklady dysfunkce elevace paže při bolestech a po úrazech RK (P. Vondrašová).

Praktická část: ukázky aktivní fyzioterapie při bolestech / úrazu / po operaci RK; aktivní stabilizace a funkční trénink RK.

V teoretické části přednese MUDr. Marek Reichl, vedoucí lékař Centra jednodenní chirurgie a ortopedie Městské nemocnice Privamed a.s. v Plzni, nejnovější trendy ošetření měkkotkáňového poranění kolenního kloubu - artroskopie/operace kolenního kloubu při:

• poškození menisků - kdy sutura a kdy menisektomie;
  • poškození kloubní chrupavky (např. použití chrupavky z nezátěžové zóny kloubu, mikronávrty, nejnověji technologie ChondroTissue);
  • poranění vazů kolene ("double bundle" techniky přizpůsobené co nejvíce původnímu anatomickému uspořádání);
  • nestabilitě pately atd.

Praktická část: aktivní fyzioterapie kolenního kloubu KK v rámci předoperační přípravy, po ASK/operaci, při bolestech/úrazu KK; aktivní stabilizace KK, funkční trénink KK; jednoduchá diagnostika postavení segmentů dolní končetiny.